Gebang Semalam

18 09 2008

Semalam singgah sat kedai pasai dua tiga malam dah cuti. Sebelum tu pi terawih di masjid dulu. Macam biasa le..8 je..dok di masjid teringat sangat dekat sahabat yang tengah mengerjakan ibadah Umrah sekarang ini. Ya la kurang sorang gang 8, harap-harap dah bersolat terawih di Masjidil Haram tu perabih pi la..jangan dok kira dengan puak-puak sini..bersembang sampai dua tiga pagi pun boleh..

Kedai semalam isu dok gebang tak berapa panas biaqpun isu politik negara semakin PANAS!!! ada ka dalam situasi politik negara dok kalut depa pi dok marah pasai pa Kedah kalah dengan Muharaq sampai lima. Sekali dengan Astro depa hantam pasai tak buat siaran lansung…aku habaq kat depa bukannya Kelab Muharaq tu kuat sangat tapi lawan dengan Tok Arab ni payah nak menang. Depa tu besaq-besaq belaka mana nak boleh lawan saiz kita. Aku saja ja nak bagi depa marah kat Tok Arab..takdan pukul 11 00 lagi habis Roti Arab puak-puak tu bedai…bukannya apa tak leh boh Tok Arab handaih Roti Arab pun kira berbaloi la.

Semalam sembang tak berapa nak jadi sebab semua dok tengok apa nak jadi dan apa dah jadi. Depa mudah ja, biaqpi la Najib ngan Pak Lah tukar suka sama suka ka, peralihan kuasa ka yang penting bulan ni bonus tu masuk awai sikit. Nak raya mesti la nak pakai duit dan nak cari duit kena pikiaq macam-macam. Kawan aku sorang tu sibuk jual Hamper Hari Raya. Ni pesen nega baru yang di konerang bukan ada orang buat lagi. Aku sokong jee…teruskanlah sahabat janji apa yang kita buat adalah hasil usaha sendiri dan tak kelentong orang.

Bilang-bilang semalam ni ada la dua tiga group dok gebang. Aku macam biasa la hendap sana korek cerita sikit, singgah sini dengaq sat…saja ja layan depa. Syok juga dengaq cerita Dato’ J dengan Cikgu Mad Zen. Sekali sekala bawa keluaq balik memori lama-lama sambil pekena teh misai kucing ni memang siok. Ya la bergebang bukan kena buat kerja. Tup-tup dekat pukul 12 dah…kena balik dulu pasai esok nak sekolah…

adios

cikgu d bagus

Kuala Nerang.


Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: