Singgah Sat…

18 09 2008

Balik Pasar Ramadhon singgah sat di kedai…Petang ni berbuka dengan nasi kerabu dan bihun ja…apa nak buat pompuan dok sibuk buat kuih raya. Banyak jugak tempahan beb tapi main dengan harga barang tengah dok melambung la ni bolehla untung sikit. Tapi aku selalu ingat pesan aruah pak aku dulu…meniaga ni banyak kena sabaq…apa lagi dalam bulan posa ni. Untung sikit tak pa asalkan orang boleh ingat kat kita. Tanyalaorang-orang di Kuala Nerang tak kira Melayu ka, Cina ka malah India pun kenal Pulut Udang Sekupang Pak Mud. Kini dah hampir 14 tahun beliau pergi meninggalkan kami sekeluarga namun tradisi Pulut Udang sekupang tetap diteruskan cuma la ni takleh la nak jual sekupang lagi. Gores Api Cap Cabai pun depa jual dua kupang. itulah realiti kehidupan hari ini.

Malam ni kita jumpa di cafe sebab ada banyak cerita GEMPAQ… pekena misai kucing bukan mahai singgit ja secawan…

adios…cikgu d bagus


Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: